Gesad >
GEMİ VE SU ARAÇLARININ İNSASI, TADİLATI, BAKIM-ONARIMLARINDA UYGULANACAK USUL VE ESASLARA DAİR YÖNETMELİK
GEMİ VE SU ARAÇLARININ İNSASI, TADİLATI, BAKIM-ONARIMLARINDA UYGULANACAK USUL VE ESASLARA DAİR YÖNETMELİK

 

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeligin amacı, denizde ve iç sularda seyir, can, mal ve çevre
güvenliginin temini için gemi ve su araçlarının sahip olması gereken teknik nitelik ve yeterliklerinin
belgelendirilmesinde ve insa, tadilat ve bakım-onarımları esnasında yapılacak denetimlerde; İdare,
tesis sahibi ile gemi sahibinin veya temsilcisinin uyacakları usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik hükümleri; tam boyu 15 metre ve daha uzun olan veya tam
boyu 15 metreden küçük olup tadilat sonucunda, tam boyu 15 metreyi geçen gemi ve su araçları ile
boyuna bakılmaksızın 12 kisiden fazla yolcu tasıyan veya yolcu kapasitesi 12 kisi ve daha az olan ve
kapasite artırımı sonucunda yolcu kapasitesi 12 kisiyi geçen gemi ve su araçlarından, yurt içinde veya
serbest bölgelerde klaslı veya klassız olarak insa veya tadil edilecek yahut bakım ve onarımları
yapılacak Türk Bayraklı veya Türk Bayragı çekebilecek olanları kapsar.
(2) Bu Yönetmelik, aksi belirtilmedikçe; yabancı bayrak çekmek üzere, yurt içinde veya serbest
bölgelerde insa edilen gemi ve su araçları ile; yabancı bayraklı olup, yurt içinde veya serbest
bölgelerde tadil edilen veya bakım-onarımları yapılan gemi ve su araçlarını kapsamaz.
(3) Askeri gemi ve su araçlarına bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 10/8/1993 tarihli ve 491 sayılı Denizcilik Müstesarlıgının
Kurulus ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci ve 8 inci maddelerine
dayanılarak hazırlanmıstır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Askeri gemi: Silahlı kuvvetlere ait, geminin milliyeti konusunda ayırt edici dıs isaretlere
sahip, adı uygun bir hizmet listesi veya esiti bir belgede kayıtlı, ülkenin hükümeti tarafından atanmıs
bir subay tarafından idare edilen ve düzenli ordu disiplini altında gemi adamı ile donatılmıs gemileri,
b) Belgelendirme: Uluslararası ve ulusal mevzuatta belirtilen her türlü belgenin belirli usul ve
esaslar çerçevesinde verilmesini,
c) Boyutlandırma: Saç kalınlıkları, posta, kemere, boyuna elemanlar gibi tekne yapısal
elemanlarının gerekli mukavemeti saglayabilmesi için sahip olması gereken ölçülerinin
hesaplanmasını,
ç) Bölge müdürlüğü ve liman başkanlığı: İdare’ye bağlı ve bu Yönetmelikte tanımlanan
tesisleri sınırları içerisinde bulunduran bölge müdürlüğü ve liman başkanlığını,
d) Çekek yeri: Türk ve yabancı bayraklı gemi ve su araçlarına bakım-onarım ve kıslatma
hizmeti veren tesisi,
e) Gemi: Adı, tonilatosu ve kullanma amacı ne olursa olsun suda kürekten baska sevk
sistemiyle hareket edebilen her türlü tekneyi,
f) İç sular: Yurdumuzdaki tabiî ve suni göllerle, baraj gölleri ve nehirlerin tümünü,
g) İdare: Denizcilik Müsteşarlığını,
g) Klas kurulusu: Gemi ve su araçlarının emniyetli bir yapıya sahip olabilmesi için kendine
mahsus yapım ve denetim kuralları ile uzman personeli olan ve gemi ve su aracı sahibi veya tesis
sahibi tarafından, gemi insa, tadilat ve bakım-onarım faaliyetlerinin denetimi için basvurulan İdare
tarafından yetkilendirilmiş veya tanınmış kurulusu,
h) Kontrol mühendisi: Gemi ve su araçlarının insa veya tadilat islerinin projeye uygun
yapımından sorumlu Gemi Mühendisleri Odasına kayıtlı gemi insa mühendisini,
ı) Nihai proje: İlk basvuru sırasında hazırlanan projelerde insa veya tadilat sonunda bir farklılık
varsa, söz konusu farklılıkların da islendigi ve gemi ve su aracının insa veya tadilat sonundaki son
seklini gösteren projeyi,
i) Proje mühendisi: Gemi Mühendisleri Odasına kayıtlı gemi insa mühendisini,
j) Su aracı: Gemi dışında, suda yüzebilen ve tahsis edildiği gayeye uygun olarak kullanılan, her
türlü araç ve yapıyı,
k) Türk Bayragı çekebilecek gemi ve su araçları: İnsasına baslanan ve insa süresinin sonunda
Türk Bayragı çekecek gemi ve su araçlarını,
l) Tadilat: Gemi ve su araçlarının üç ana boyutundan birinin veya gros ve net tonilatosunun en
az birinin degisimine neden olacak yapısal degisikligi,
m) Tam boy: Gemi ve su aracının merkez hattında parampetler dahil bas ve kıç bodoslamaların
en dıs noktaları arasındaki boyu olup, bas/kıç iskele ve çıkmaların dahil olmadıgı uzunlugu,
n) Tekne imal yeri: Tam boyu 120 metre ve altında her türlü Türk ve yabancı bayraklı gemi ve
su araçlarının insa, tadilat ve bakım-onarım hizmetlerinden en az birinin yapılmasına imkan saglayan
donanıma sahip tesisi,
o) Temsilci: Gemi ve su aracı sahibi veya tesis sahibinin insa, tadil, bakım-onarım faaliyetleri
için görevlendirmis veya tesis sahibinin kendi adına faaliyet göstermesi hususunda sözlesme
imzalamıs oldugu gerçek veya tüzel kisiyi,
ö) Tersane: Her türlü Türk ve yabancı bayraklı gemi ve su araçlarının insası, bakım-onarım ve
tadilatlarından biri veya bir kaçının yapılmasına imkân saglayan teknik ve sosyal altyapılara sahip kıyı
ve sahil seridindeki tesisi,
p) Tesis: Tersane, tekne imal yeri ve çekek yerini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İnsa veya Tadilat İzinleri ve Takibi
İnsa veya tadilat izni
MADDE 5 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında olan gemi ve su araçlarının insa veya tadilatına
baslamak için gemi ve su aracı sahibi veya temsilcisi İdare’den izin alır.
2) Gemi ve su aracı sahibi veya temsilcisi insaata baslanmadan önce bu Yönetmeligin ekinde
yer alan, Ek-1 Gemi veya Su Aracı İnsa Basvuru Belgesini iki nüsha halinde, tadilata baslamadan önce
ise Ek-2 Gemi veya Su Aracı Tadilat Basvuru Belgesini iki nüsha halinde bulundugu yerdeki bölge
müdürlügüne veya liman baskanlıgına teslim eder. Basvuru belgesi ile birlikte insa basvurularında, Ek-
3 Gemi veya Su Aracı İnsa İzni Basvurusunda İstenecek Belgelerde belirtilen belgeler, tadilat
basvurularında ise Ek-4 Gemi veya Su Aracı Tadilat İzni Basvurusunda İstenecek Belgelerde belirtilen
belgeler sunulur.
3) Bölge müdürlügü söz konusu belgeleri inceleyerek gerekli görmesi halinde yapılacak
degisiklikleri, eksiklik ve uygunsuzlukları basvuru sahibine yazılı olarak bildirir.
4) Bölge müdürlügü basvuruyu uygun bulursa, insa için bu Yönetmeligin ekinde yer alan, Ek-5
Gemi veya Su Aracı İnsa İzin Belgesini iki nüsha, tadilat için ise Ek-6 Gemi veya Su Aracı Tadilat
İzin Belgesini iki nüsha olarak düzenler. Ek-5 Gemi veya Su Aracı İnsa İzin Belgesinin 2 yıllık, Ek-6
Gemi veya Su Aracı Tadilat İzin Belgesinin ise 6 aylık geçerlilik süresi vardır. Bu süreler içerisinde
isin bitirilememesi durumunda gemi ve su aracı sahibi veya temsilcisi tarafından bölge müdürlügüne
veya liman baskanlıgına dilekçe ile basvurulması durumunda verilmis olan izinlerin geçerlilik tarihleri
yapılacak kontroller sonunda her seferinde insa izinleri için 2 yılı, tadilat izinleri için 6 ayı geçmemek
üzere uzatılabilir.
5) 500 GT ve üzerinde tüm gemi ve su araçları ile 12 kisiden fazla yolcu tasıyan gemi ve su
araçları klaslı olarak insa edilmek zorundadır. Klassız gemi ve su araçlarının tadilatlarında klas sartı
aranmaz. Klaslı gemi ve su araçlarının tadilatlarında klas sartı aranır.
İnsa veya tadilat izni basvurularında planların denetimi
MADDE 6 – (1) Bu Yönetmeligin ekinde yer alan, Ek-3 Gemi veya Su Aracı İnsa İzni
Basvurusunda İstenecek Belgelerde ve Ek-4 Gemi veya Su Aracı Tadilat İzni Basvurusunda İstenecek
Belgelerde listelenen proje ve dokümanlar slots proje mühendisince imzalanmıs ve listede onaylanması
gerektigi belirtilen proje ve dokümanlar Gemi Mühendisleri Odası mesleki denetiminden geçirilmesi
zorunludur.
2) Ek-3 Gemi veya Su Aracı İnsa İzni Basvurusunda İstenecek Belgelerde listelenen proje ve
dokümanlarda istenilen klas kurulusunun onayı sadece insa izni verilmesi asamasında ilk hazırlanan
projelerden ve belgelendirme asamasında nihai projelerden istenilecektir. İnsa dönemindeki ara
degisimler için klas onayı istenmez.
3) Yabancı menseli proje ve belgelerin, “yabancı menseli projedir” seklinde Gemi Mühendisleri
Odası tarafından onaylanmıs olması gerekir.
İnsa veya tadilat iznine esas olan verilerde degisiklik
MADDE 7 – (1) İznin verilmesinden sonra basvuruda sunulan bilgi ve belgelerde meydana
gelen degisiklik, kontrol mühendisi tarafından bölge müdürlügüne veya liman baskanlıgına degisiklik
tarihinden itibaren 10 is günü içinde bildirilir.
Bakım–Onarım
MADDE 8 – (1) Tesis sahibi veya temsilcisi, 300 GT ve üzeri gemi ve su araçlarının bakım
onarım faaliyetleri için bu Yönetmeligin ekinde yer alan, Ek-8 Gemi veya Su Aracı Bakım-Onarım
Bilgi Formu ile bölge müdürlügü veya liman baskanlıgına bilgi verir.
Yurt içinde veya serbest bölgelerde, insa veya tadil edilecek veya bakım -
onarımları yapılacak yabancı bayraklı gemi ve su araçları
MADDE 9 – (1) Yurt içinde veya serbest bölgelerde bulunan tesisin sahibi veya temsilcisi, tam
boyu 15 metre ve daha uzun olan veya boyuna bakılmaksızın 12 kisiden fazla yolcu tasıyan yabancı
bayraklı gemi ve su araçlarının insa ve tadilatlarında ve 300 GT ve üzeri yabancı bayraklı gemi ve su
araçlarının bakım- onarımlarında, bu Yönetmeligin ekinde yer alan Ek-9 Yurt İçinde veya Serbest
Bölgelerde, İnsa veya Tadil Edilecek yahut Bakım-Onarımları Yapılacak Yabancı Bayraklı Gemi ve
Su Araçları İçin Bildirim Formu ile bölge müdürlügü veya liman baskanlıgına bilgi verir.
2) İhraç amaçlı insa veya tadil edilen gemi veya su aracı sahibi veya temsilcisi, gemi veya su
aracının ihraç edilmeyerek Türk Bayragı çekilmesi durumlarında, ihraç edilmeme sebeplerini gösteren
belgeyi bölge müdürlügü veya liman baskanlıgına ibraz eder. Bu gemi ve su araçlarından, 500 GT ve
üzerinde veya 12 kisiden fazla yolcu tasıyan gemi ve su araçları klaslı olarak insa edilmek zorundadır.
Bu gemi ve su araçlarından klaslı olarak insa edilmek zorunda olmayanlar için, bu Yönetmeligin
ekinde yer alan Ek-3 Gemi veya Su Aracı İnsa İzni Basvurusunda İstenecek Belgelerde listelenen plan
ve dokümanlar istenir. Gemi sörvey uzmanları tarafından yapılacak sörveyde, insanın plan ve
dokümanlara uygun oldugunun tespiti halinde insaya devam edilir. Bundan sonra söz konusu gemi ve
su aracına bu Yönetmelik hükümlerine göre islem yapılarak, periyodik kontrolleri ve belgelendirme
islemi yapılır. İhraç amaçlı insa edilen gemi ve su araçlarının, ihraç edilmeme ve sonuç olarak Türk
Bayragı çekme durumlarında izin alınmadan insası tamamlanmıs ise bu gemi ve su araçlarına 18 inci
madde hükümlerine göre islem yapılır.
3) İhraç amaçlı olup İnsa Halindeki Gemilere Mahsus Sicile tescil edilecek gemi ve su araçları,
5 inci madde de belirtildigi sekilde insa izni almak zorundadır.
Bölge müdürlügü veya liman baskanlıgı onayı
MADDE 10 – (1) İnsa veya tadilat için bölge müdürlügüne veya liman baskanlıgına teslim
edilen belgeler incelenerek uygun olanları 15 is günü içinde onaylanır. Onaylanan belgelerin bir
nüshası basvuru sahibine verilir. Bir nüshası da açılan dosyasında bölge müdürlügünde veya liman
baskanlıgında muhafaza edilir.
İnsa ve tadilatın takibi
MADDE 11 – (1) Klassız insa edilen veya tadilat yapılan gemi ve su araçlarında, insa veya
tadilatın yürürlükteki mevzuata uygun biçimde yapılıp yapılmadıgı, İdarenin kendi yetkili personeli
tarafından gerekli görülen sıklıkta takip edilerek, izleme sonucunda bu Yönetmeligin ekinde yer alan,
Ek-7 Gemi veya Su Aracı İnsa veya Tadilat Takip Raporu düzenlenir. İdarenin belirleyecegi
periyotlarda yapılacak bu kontrollerin zamanında yapılmasından kontrol mühendisi sorumludur. Bu
raporda belirtilen kontroller yeni insa gemi ve su araçlarında en az 3, tadilat yapılan gemi ve su
araçlarında en az 1 defa yapılır.
2) Klaslı insa veya tadilat yapılan gemi ve su araçlarında, insa veya tadilatın uygun biçimde
yapılıp yapılmadıgı klas kurulusu tarafından takip edilir.
3) Bu Yönetmeligin yürürlüge girdigi tarihten sonra 12 kisiden az yolcu kapasitesi ile klassız insa
edilen gemi ve su araçlarının kapasite artırımlarına 5 yıl süre ile izin verilmez. Bu gemi ve su
araçlarında 5 yıllık süre içinde kapasite artırımlarına izin verilmesi için geminin klaslı olması sartı
aranır.
4) 12 kisiden fazla yolcu kapasitesine sahip gemi ve su araçlarının yolcu kapasitesinin arttırılması
tadilat kapsamında degerlendirilmez. Bu durumda yeni kapasite artırımı için yapılacak basvuruda bu
Yönetmeligin ekinde yer alan, EK-10 12 Kisiden Fazla Yolcu Tasıyan Gemi ve Su Araçların Yolcu
Kapasitesi Artırımı Basvurusunda İstenecek Belgelerde listelenen proje ve dokümanlar bölge
müdürlügü veya liman baskanlıgına sunulur. İdare; denge hesabı, yolculara ayrılmıs alanın büyüklügü
ve oturacak yer kriterlerini göz önüne alarak yapacagı inceleme sonucunda uygun buldugu yeni
kapasiteyi belirler.
5) 28/12/2006 tarihli ve 26390 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüge giren Gezi
Tekneleri Yönetmeligi kapsamındaki teknelerden bu Yönetmelik kapsamına giren teknelerin;
insalarında, bu Yönetmeligin ekinde yer alan Ek-3 Gemi veya Su Aracı İnsa İzni Basvurusunda
İstenecek Belgelerde listelenen proje ve dokümanlar ile insa izni alınması yeterlidir, insa kontrolleri
istenmez. Tadilatlarında klaslı veya klassız olmaları dikkate alınarak bu Yönetmeligin tadilatla ilgili
hükümleri uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yetki ve Sorumluluk
Gemi ve su aracın sahibinin veya temsilcisinin sorumlulukları
MADDE 12 – (1) Gemi ve su aracının sahibi veya temsilcisi gemi ve su araçlarının insa veya
tadilatı asamasında;
a) Gemi ve su araçlarının insa veya tadilatına baslamak için İdare’den izin alınması,
b) Gemi ve su araçlarının insası için kontrol mühendisi atanması,
c) Gemi ve su aracının sahibinin veya temsilcisinin veya kontrol mühendisinin insa veya tadilat
süresi içinde degismesi durumunda İdare’ye bilgi verilmesi,
ç) İdareye bildirilen proje, belge ve dokümanların kapsamı dısında yapılacak insa veya tadilatın
İdareye bildirilmesi konularında, İdareye karsı sorumludur.
Tesis sahibinin veya temsilcisinin sorumlulukları
MADDE 13 – (1) Tesis sahibi veya temsilcisi gemi ve su araçlarının insa, tadilat veya bakımonarım
asamalarında;
a) Gemi ve su araçlarının bakım onarım faaliyetleri için bu Yönetmeligin ekinde yer alan, Ek-8
Gemi veya Su Aracı Bakım-Onarım Bilgi Formu ile bölge müdürlügü veya liman baskanlıgına bilgi
verilmesi,
b) Yurt içinde veya serbest bölgelerde, insa veya tadil edilecek veya bakım-onarımları
yapılacak yabancı bayraklı gemi ve su araçları ile ilgili olarak, Ek-9 Yurt İçinde veya Serbest
Bölgelerde, İnsa veya Tadil Edilecek yahut Bakım-Onarımları Yapılacak Yabancı Bayraklı Gemi ve
Su Araçları İçin Bildirim Formu ile bölge müdürlügü veya liman baskanlıgına bilgi verilmesi,
c) Tesis sahibinin veya temsilcisinin insa veya tadilat süresi içinde degismesi durumunda
İdare’ye bilgi verilmesi,
ç) Tesisinde İdare’den gerekli izin belgesi alınmamıs insa veya tadilat islemlerine müsaade
etmemek,
d) Gemi ve su aracının insa yerinde gerekli tüm emniyet tedbirlerinin alınması, konularında,
İdareye karsı sorumludur.
Kontrol mühendisinin yetki ve sorumlulukları
MADDE 14 – (1) Kontrol mühendisi, gemi ve su araçlarının insa veya tadilat asamasında;
a) Projeye uygun insa veya tadil edilmesinden,
b) Öngörülen malzeme ve isçilik detaylarının uygulanmasından,
c) İdare uzmanı veya klas sörveyoru nezaretinde proje mühendisinin yapacagı meyil deneyine
gözlemci olarak katılmakla,
ç) İdarenin talep edecegi önlemlerin alınmasından,
d) İdarenin öngörecegi periyodik kontrollerin yapılabilmesi için önceden İdare’ye haber
vermekle,
e) Proje, belge ve dokümanlarda yer almadan yapılacak insa veya tadilatın İdareye
bildirilmesinden gemi ve su aracı sahibi veya temsilcisi ve tersane adına, İdareye karsı sorumludur.
2) Kontrol mühendisi, aynı süre içinde en fazla toplam 2000 GT’luk veya en fazla 5 adet gemi
ve su aracının insa ve tadilatında kontrol mühendisi olarak çalısma yetkisine sahiptir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çesitli ve Son Hükümler
Tadilatına karar verilen gemi ve su aracı
MADDE 15 – (1) Tesise bakım-onarım amacıyla gelen/getirilen; ancak, tadilatına karar verilen
gemi ve su aracı hakkında bu Yönetmeligin tadilata iliskin hükümleri uygulanır.
Gemi ve su aracının sahibinin, temsilcisinin veya kontrol mühendisinin degismesi
MADDE 16 – (1) Gemi ve su aracının sahibinin, temsilcisinin veya kontrol mühendisinin insa
veya tadilat süresi içinde degismesi durumunda, gemi ve su aracının yeni sahibi veya yeni temsilcisi bu
degisikligi gösteren sözlesmeyi bölge müdürlügüne veya liman baskanlıgına verir.
Belgelendirme
MADDE 17 – (1) İnsa veya tadilat bitiminde gemi ve su aracı sahibi veya temsilcisi tarafından,
bu Yönetmeligin ekinde yer alan, Ek-7 Gemi veya Su Aracı İnsa veya Tadilat Takip Raporu, nihai
proje ve belgelerinin bölge müdürlügüne veya liman baskanlıgına sunulmasından sonra ölçme,
belgelendirme ve tescil islemlerine baslanır.
2) Klaslı gemi ve su araçlarından bu Yönetmeligin ekinde yer alan, Ek-7 Gemi veya Su Aracı
İnsa veya Tadilat Takip Raporu istenmez. İnsa veya tadilatın klas gözetiminde tamamlandıgına dair
belge ibraz edilir.
3) Gezi Tekneleri Yönetmeligi kapsamına giren teknelerin insalarında Ek-7 Gemi veya Su
Aracı İnsa veya Tadilat Takip Raporu istenmez.
Yaptırımlar
MADDE 18 – (1) Türk Bayraklı veya Türk Bayragı çekebilecek klaslı veya klassız gemi ve su
araçları için, İdarenin kendi yetkili personeli tarafından insa veya tadilat asamasında yapılan
denetimlerde; mevzuat ve plan, belge ve dokümanlarına uygun olmadan insa veya tadilat yapıldıgı
tespit edildigi takdirde, insa veya tadilat derhal durdurulur ve uygunluk saglanması için eksikligin
niteligine göre 15 is gününden az olmamak üzere bir süre verilir. Bu süre içinde uygunlugun
saglanması durumunda insa veya tadilata devam edilir. Süre sonunda mücbir sebep bulunmaksızın
uygunluk saglanmadıgı takdirde o gemi ve su aracının insa veya tadilat izni iptal edilir ve bundan
sonra yapılacak basvurularda bu maddenin dördüncü ve besinci fıkralarında belirtilen hükümler
uygulanır.
2) İnsa veya tadilat sonucu yapılan ölçümlerde, mevzuata ve plan, belge ve dokümanlarına
uygun olmadan insa veya tadilat yapıldıgı tespit edildigi takdirde belge düzenlenmez.
3) İdare tarafından, kontrol mühendisinin bu Yönetmeligin 14 üncü maddesinde belirtilen
sorumluluklarını yerine getirmediginin tespiti halinde kontrol mühendisi yazılı olarak uyarılır ve
tekrarı halinde 1 yıl süre ile kontrol mühendisi olarak yetkilendirilmesi İdarece kabul edilmez ve baglı
bulundukları meslek odasına bildirilir.
4) Bu Yönetmelik kapsamında olup, ilgili hükümleri geregi;
a) İnsa veya tadilat izni alınmadan insa veya tadilatına devam edilen,
b) İnsa veya tadilat izni alınmadan insa veya tadilatı bitirilen,
c) Gerekli insa veya tadilat kontrolleri yapılmadan insa veya tadil edilen,
ç) Gezi Tekneleri Yönetmeligi kapsamındaki teknelerden insa süresi içerisinde Gezi Tekneleri
Yönetmeligi kapsamı dısına çıkan,
d) Klaslı olarak insa veya tadil edilen gemi ve su araçlarından klastan düsürülen gemi ve su
araçlarının sahibinin veya temsilcisinin İdareye, isin niteligine göre bu Yönetmeligin ekinde yer alan,
Ek-3 Gemi veya Su Aracı İnsa İzni Basvurusunda İstenecek Belgeler veya Ek-4 Gemi veya Su Aracı
Tadilat İzni Basvurusunda İstenecek Belgelerde talep edilen planlar ve hesaplarla birlikte basvurması
halinde, gemi ve su aracının esas sörveyleri yapılmak suretiyle belgelendirilir.
5) Bu Yönetmeligin yürürlüge girdigi tarihten itibaren, ilgili hükümlerine göre
belgelendirilmemis gemilere yönelik bu maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen hükümlere göre
yapılan basvurularda; gerekli sörveylerin yapılabilmesi için, ilave hizmet karsılıgı İdare’ce belirlenen
meblagın yatırılmıs olması sartı aranır. İdare, ilave hizmet karsılıgı yatırılacak olan meblagı yapılacak
sörveyin niteligine göre belirler.
6) Bu Yönetmelik hükümleri geregi klaslı yapılmak zorunda olan gemi ve su araçlarının, bu
maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen hükümlere göre yapılacak basvuruda, bu maddenin besinci
fıkrasında belirtilen ilave hizmet karsılıgı İdare’ce belirlenecek meblagın yatırılmıs olması yanında
klas sartı da aranır.
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 19 – (1) 8/7/2005 tarihli ve 25869 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gemi ve Su
Araçlarının İnsası, Tadilatı, Bakım-Onarımlarında Uygulanacak Usul ve Esaslara İliskin Yönetmelik
yürürlükten kaldırılmıstır.
Kazanılmıs haklar
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeligin yürürlüge girdigi tarihten önce insa veya tadilat
için izin almıs veya bakım-onarımına baslanmıs gemi ve su araçları için; 8/7/2005 tarihli ve 25869
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gemi ve Su Araçlarının İnsası, Tadilatı, Bakım-Onarımlarında
Uygulanacak Usul ve Esaslara İliskin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde alınmıs izin ve belgeler
geçerlidir ve kontrol mühendisi sartı aranmaz.
Yürürlük
MADDE 20 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüge girer.
Yürütm
MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Denizcilik Müstesarlıgının baglı oldugu Bakan
yürütür.

Ship Industrialists' Association 2013 All Rights Reserved.